HTML

Debreceni Kerékpárosok Fóruma

dbkerekparblog@gmail.com

Friss topikok

  • SteelMan: Nálam nem szokott olyan lenni, hogy vége van a kerékpáros szezonnak. Addig tekerek, túrázom, míg j... (2012.03.04. 18:43) Évadzárás 2010
  • SteelMan: Biztos nagyon jó túra volt! Mi is voltunk Gergővel Egerben több alkalommal is. Jó hegyes vidék leg... (2012.03.04. 18:20) Eger környéki hétvége
  • SteelMan: Akkor egy 2012-es beszámoló is belefér a "kerékpárutak" minőségéről szerintem. Sokat rosszabbodta... (2012.03.04. 17:56) Kerékpárutak
  • SteelMan: Én szinte mindig kerékpárral közlekedek, már gyerekkorom óta. Kb. 10 éves koromban kaptam egy BMX-... (2012.03.04. 12:45) Kezdetek
  • aviator_: :) A tészta nekem is nagyon bejön ;) (2010.12.18. 16:09) Karácsonyi Ajándékötletek

Kerékpárutak

2010.10.20. 10:52 magycs

Készítettem egy kis felmérést a debreceni kerékpárutakról. Sajnos a helyzet nem ad okot örömre. Aki nap mint nap kerékpározik annak ez persze nem újdonság.

Annak kellene örülnünk, hogy legalább néhány kerékpárút létezik Debrecen területén, de ha azt veszem, hogy ezeket is teljesen fel kellene újítani és még sok újat ki kellene alakítani, akkor már majdnem ott vagyunk, hogy nincs semmink.
 
 Repedések: néhány útszaksz  nem lenne rossz, de van néhány bosszantó hiba, ami megkeseríti a bringások életét. A legjellemzőbb az a jó magyaros jelenség, hogy az út keresztben szétreped. Ezzel nem is lenne gond, ha megfelelő módon kezelnék a helyzetet, és tömítenék az ilyen repedéseket, ahogyan azt külföldön meg is teszik, amint megjelenik egy ilyen repedés. Nálunk hagyják hadd nőjön az ilyen repedésben bármi, illetve szélesedjen, elvégre akkor lesz a “haveroknak” munka belőle, ha szétesik a burkolat. (Olyan is van pl Írországban, hogy gyomírtózzák az ilyen repedéseket, szegélyek mentén stb.)

Alapozás hiánya: persze nem csak kerékpárutakra jellemző, de minket most itt ez érdekel leginkább. Az aszfaltréteg maximum 1 cm vastagságú. E kettő kombinációja vezet ahhoz, hogy 1-2 éven belül huplis az út, és ez az évek alatt csak rosszabb lesz.

 

 

Javítgatások: Szintén általános dolog, hogy mindenféle renszer nélkül történnek. Ezáltal teljesen szétszabdalt az aszfalt, így szintén hamarabb tönkremegy és a „haverok” építhetnek majd jó pénzért újat. Erre legjobb példák a Miklós, Hatvan és Széchenyi utcák, amelyek nem kerékpárutak, de használjuk ezért fontos. Aki hagyja ezeket a szétszabdalásokat azt egész nap itt járatnám teleszkóp nélküli bicajjal. Szerintem másnap rohanna „Lajoshoz”, hogy aszfaltozzunk, és írjuk elő rendeletbe, hogy útfelújítást így nem lehet végezni soha többet. És ráadásul ez a belváros.

A repedések mellett van néhány gyűrődés, nem megfelelő szegély-süllyesztés, és persze csatornafedél is. Jó példa csatornafedél-problémára a Faraktár utca felüljáró utáni szakasza mindkét irányban: a sáv közepén kell tekerni, mert tízméterenként öt centi mélységű fedél akadályozza a balesetmentes haladást. Gondolom senki nem akarja végignyalni az aszfaltot miközben mögötte mondjuk jön a busz.

A csatornafedelekhez hasonló problémát okoz az útszéli törmelék. Autóval sem megy bele ilyen törmelékbe az ember, nemhogy kerékpárral. Bármi lehet bennük, ami defektet okozhat. Néhány helyen 30-50 cm szélességben is megvan ez a probléma. Természetesen erre is lenne megoldás, ha a szegélytisztító gépek nem a “haverok” kertje (Széchenyi-kert) előtti részen dolgoznának, és nem a parkoló autókat kerülgetnék az István úton (annyi eszük nincs, hogy tiltó táblát rakjanak ki arra az időre amikor a takarítást végzik).

Gyalogosok: sajnos ott is használják a kerékpárutat, ahol külön van választva. Én a rendőrségtől komolyabb ellenőrzést várnék, persze vonatkozik ez a bringásokra is. Legrosszabb helyzet a belvárosi szakaszokon.

 
 
 
 
 
 
 
 
Amiket eddig végigjártam azokat a következőképpen látom (10-es skála):
 
Mikepércsi:  7
 
Vámospércsi:  5
 
Füredi (Böszörményi út – Metró):  7
 
Belvárosi (Fórum – Böszörményi út):   9
 
Józsai (ilyen kellene minden településre, de persze megfelelő alap és aszfaltvastagság mellett):  9
 
Újkerti (nem tartom kerékpárútnak): 0
 
 
Az én fotóimat megnézhetitek itt. Az alábbi linken pedig találtok egy tanulmányt, melyet az önkormányzat készíttetett; meglátjuk mi valósul meg belőle, milyen minőségben, na és mikor.
 
Várom észrevételeiteket, tapasztalataitokat, akár fotókat is.
 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://debrecenkerekpar.blog.hu/api/trackback/id/tr62385576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoel 2010.10.31. 17:59:57

Tényleg szörnyű állapotban vannak az utak.:/
Sokszor szinte nincs is kedvem elindulni csak úgy tekerni egyet,mert amíg a városból kiérek végig csak idegeskedek.Vagy a gyalogosok miatt akik a kerékpárúton mászkálnak,vagy a rossz út miatt stb.Persze kinn az országúton se jobb a helyzet,ott is mindig az utat kell figyelni,nehogy az ember belemenjen valami kátyúba...

SteelMan 2012.03.04. 17:56:46

Akkor egy 2012-es beszámoló is belefér a "kerékpárutak" minőségéről szerintem.

Sokat rosszabbodtak, ez tény. Idén már jártam sok keróúton azok közül amit felsoroltál, leírom hát milyenek szerintem kicsit kijavítva a listádat.

A vámospércsi keróúton haladást csak tankkal javaslom, olyannyira szörnyű a minősége, hogy országútival 16-20-as tempóban kellett mennem hogy ne rázza ki belőlem a lelket. Montival pedig lehet menni rajta 25-28-as tempóban is de nem kellemes érzés enyhén szólva sem.

Mikepércsi: 6

Vámospércsi: 3

Füredi (Böszörményi út – Metró): 6

Belvárosi (Fórum – Böszörményi út): 8

Józsai (ilyen kellene minden településre, de persze megfelelő alap és aszfaltvastagság mellett): 7

Újkerti (nem tartom kerékpárútnak): 0 (itt még nem jártam)