HTML

Debreceni Kerékpárosok Fóruma

dbkerekparblog@gmail.com

Friss topikok

  • SteelMan: Nálam nem szokott olyan lenni, hogy vége van a kerékpáros szezonnak. Addig tekerek, túrázom, míg j... (2012.03.04. 18:43) Évadzárás 2010
  • SteelMan: Biztos nagyon jó túra volt! Mi is voltunk Gergővel Egerben több alkalommal is. Jó hegyes vidék leg... (2012.03.04. 18:20) Eger környéki hétvége
  • SteelMan: Akkor egy 2012-es beszámoló is belefér a "kerékpárutak" minőségéről szerintem. Sokat rosszabbodta... (2012.03.04. 17:56) Kerékpárutak
  • SteelMan: Én szinte mindig kerékpárral közlekedek, már gyerekkorom óta. Kb. 10 éves koromban kaptam egy BMX-... (2012.03.04. 12:45) Kezdetek
  • aviator_: :) A tészta nekem is nagyon bejön ;) (2010.12.18. 16:09) Karácsonyi Ajándékötletek

Erdőspuszták

2010.11.09. 11:42 magycs

Azért írok erről a környékről – és nem elsősorban a bicajozási lehetőségekről – mert szerintem ez egy olyan környék, amit a debreceniek nem nagyon használnak ki. E vidék valószínűleg legismertebb képviselője a Vekeri-tó, de sokkal nagyobb területről van szó.

Kiskoromban például Hármashegyaljára jártunk ki szánkózni, sokat voltunk a Vekerin is, de mi meg a Fancsika környékére nem jártunk. Szerintem ez a vidék páratlan szépségű, és a már emlegetett nagy pusztaságunknak ékköve. November első hetében, amikor ez a 20 fok körüli hőmérséklet volt, 3-4 nap is voltam kint tekerni a Vámospércsi út – Panoráma út – Diószegi út által határolt területen, és akkor hatalmába kerített a gondolat, hogy ezt a gyönyörű őszi tájat gyalogosan is meg kellene nézni.

Nyáron tempózok és olyankor nem igazán figyelem a tájat, most pedig lassabb tekerés mellett sem ismerhetem meg igazán, mivel csak aszfalton tekerek – na persze így is lélegzetelállító színekben pompázott a táj. Örökzöldek és lombhullatók varázsoltak szebbnél szebb színeket az út két oldalára: nagyon szép látvány a zöld, sárga, barna és bordó különböző árnyalatainak kavalkádja.

 

 

Ezen a vidéken nem kell számítani komoly emelkedőkre, de az erdőbe behatolva a táj így is lenyűgöző. Nagyon változatos ez a vidék: tűlevelűek és lombos fák váltogatják egymást, és sok-sok tó tördeli a vidéket, ezzel még változatosabbá téve azt.

 

Nem csoda, hogy néhány éve felépült Hármashegyaljához közel a Koppány Fogadó és Erdei Kalandpark. Idilli környezetben lehet kipróbálni többféle szórakozási lehetőséget. Sajna még nem volt rá lehetőségem, de tavasszal talán kipróbálhatom.

A környéken számos lovarda is található. E sport szerelmesei keresve sem találhatnának szebb útvonalakat, mint az erdőspusztai erdei utak. A kerékpársport terep szakágának kedvelői szintén kiélvezhetik itt magukat. Számos kilátó is van e vidéken, ahonnan klassz fotókat lehet készíteni.

A Vekerihez közelebb találhatunk egy fantasztikus éttermet, a Paripa Csárdát, ahol igazán hódolhatunk a gasztronómiai élvezeteknek, és méghozzá micsoda környezetben. Szerintem ez egy étteremnek fontos tulajdonsága, hogy milyen a környezet, ugyanis hiába vannak csilli-billi belvárosi éttermek, ha egyszer ugyanúgy a betonplatzon helyezkednek el. Én hozzám sokkal közelebb áll a természet, és egy ilyen erdei környezetben fekvő étterem maga a csoda.

És akkor itt van a vendéglátás legújabb gyöngyszeme: Erdőspuszta Club Hotel **** Panoráma úti tekergéseim során fedeztem fel, hogy az erdőben valami készül. Először arra gondoltam, hogy erdei pályát építenek a motorosoknak, aztán most pár hete, amikor ott jártam, láttam kint a táblát, és az épület is látszott már körvonalazódni. Rákerestem ineterneten, kiderült, hogy már honlapjuk is van, és aki megnézi láthatja, hogy egy ultra luxus komplexum lesz. Amennyiben nyernék a lottón, szivesen kipróbálnám, de így nem az én pénztárcámhoz lesz mérve, és kerekezéseim során nem hiszem, hogy valaha is betérek egy üdítőre, bár a borospincéjüket kipróbálnám. Mondjuk lehetnék én a tesztelők között. Szerintem gyönyörű szálloda lesz, és hát az éttermeknél elmondottak itt is igazak: a környezet nagyon fontos, ennél szebbet pedig aligha lehet elképzelni a mi kis vidékünkön.

Egy a lényeg: Erdőspusztára ki lehet menni túrázgatni, horgászni, kerékpározni, piknikezni és biztos, hogy jól érzi magát az ember. Én természetesen a kerékpáros utazást javaslom, hiszen a Vámospércsin végig kerékpárút vezet ki a Panoráma útig. Olyan amilyen, de ki lehet jutni rajta. A bicikliút végén máris van egy étterem, a Panoráma étterem, amit úgy látom szintén próbálnak felújítani, úgyhogy hamarosan ott is jobb körülmények között lehet fogyasztani. Egyébként két busszal is ki lehet jutni, a 30-as Bánk felé, a 37-es Haláp felé megy.

 

 

 

 

 

 

Aki akar vihet tarisznyát, piknikezhet, de most már akár luxust megengedhetők is találnak maguknak szórakozást e csodálatos Debrecen környéki tájon, vagyis mindenki megtalálja a magának való lehetőségeket. Úgyhogy mindenkinek azt javaslom, hogy ha idén már nem is, de tavasszal irány az Erdőspuszták!

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://debrecenkerekpar.blog.hu/api/trackback/id/tr502435684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása