HTML

Debreceni Kerékpárosok Fóruma

dbkerekparblog@gmail.com

Friss topikok

  • SteelMan: Nálam nem szokott olyan lenni, hogy vége van a kerékpáros szezonnak. Addig tekerek, túrázom, míg j... (2012.03.04. 18:43) Évadzárás 2010
  • SteelMan: Biztos nagyon jó túra volt! Mi is voltunk Gergővel Egerben több alkalommal is. Jó hegyes vidék leg... (2012.03.04. 18:20) Eger környéki hétvége
  • SteelMan: Akkor egy 2012-es beszámoló is belefér a "kerékpárutak" minőségéről szerintem. Sokat rosszabbodta... (2012.03.04. 17:56) Kerékpárutak
  • SteelMan: Én szinte mindig kerékpárral közlekedek, már gyerekkorom óta. Kb. 10 éves koromban kaptam egy BMX-... (2012.03.04. 12:45) Kezdetek
  • aviator_: :) A tészta nekem is nagyon bejön ;) (2010.12.18. 16:09) Karácsonyi Ajándékötletek

Őszi illatok

2010.09.24. 16:00 magycs

Gyönyörű őszi nap volt ma, volt két szabad órám, úgyhogy kitekertem Létavértesre. Kaptam kölcsön egy sportosabb nyerget és azt akartam kipróbálni minél hosszabb távon. Tökéletes volt az idő, 23-25 fok, változó szél, sikerült jól ennem délben, úgyhogy az erőnlét is megvolt. Mindössze három falat csokit vittem és 4 dl vizet. Éppen annyira volt meleg, hogy nem lehetett kifulladni, viszont fázni se kellett, ellentétben a múlt heti tekeréssel, amikor majdnem rámfagyott a ruci.

A rosszabb útviszonyok ellenére élvezetesebb itt tekerni az erdő közelsége miatt. Érezni lehet az erdő illatát, néha még vaddisznókat is látni az egyik szakaszon az elkerített résznél. Hatalmas hernyó-invázió van egyébként az út mentén, néhány méretes példány pedig az úton próbál átkelni. Vannak 1 cm vastagok és 5-10 cm hosszúak, és persze nagyon szőrösek. Lassacskán még színesebb lesz az erdő, ha tűrhető idő lesz biztosan megnézem magamnak.

Sajna mostanában hetente, de inkább kéthetente jutok el egyszer tekerni. Ennek ellenére kifelé 28, összességében pedig 28,4 km/h-s átlagot sikerült mennem 45 km-en (ne felejtsük, hogy azért ez egy normál MTB csak). A létavértesi szakaszon ez a legjobb eddig, és úgy érzem még közelebb lett volna a 30-hoz, ha nem ilyen rossz az út. Néhány szakaszon csak az út közepén lehet menni, szerencsére forgalom nem nagyon van, és néhol a kerék szinte beleragad a felmart részekbe. Például a 33-as úton meglehetett volna, ott a legjobb eddig 29,8 volt 40 km-en, vagyis táblától-tábláig a Keleti hídjánál fordulva. Akkor próbáltam nyomni a végén is, de akárhogy szakadtam meg, nem ment vissza 30 fölé az átlag. Két istenverte tized kellett csak. Na majd meg lesz egyszer.

A mai tekerés tipikus példája volt annak, hogy mit jelent a megfelelő táplálkozás, és egyéb körülmények. Úgy sikerült ezt a mai etapot abszolválni, hogy teljesen kellemesen éreztem magam végig, és hazaérkezve sem haldokoltam, na persze jól esett a kaja :))

A nyeregről annyit, hogy nekem bejött nagyon, aki a sebességet szereti annak szerintem előnyösebb, a láb szabadabban mozog, mint egy szélesebb nyereg esetén. Ilyet fogok szerezni magamnak én is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://debrecenkerekpar.blog.hu/api/trackback/id/tr652320483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása